NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2009, 12:06 PM   #1
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Default Liten chakra-ändring

Ska göra en liten ändring i Chakra, alltså hur många ninjor man kan ha i laget.

Som det är nu börjar man med 30 chakra (oavsett svårighetsgrad). Sedan får man +20 chakra (oavsett svårighetsgrad) när man klarat alla småuppdrag man får av sin by, alltså innan man går till Water Country. Just nu är det bara "Vinn 1 gång över Neo Sound i Battle Arena".

Då har man ju 50 chakra att använda ninjor för.

Sedan får man +10 chakra (på Beginner) per kristall man tar, förutom just i Karakura Castle där man får två kristaller - men man får bara +10 chakra ändå.

I slutändan har man 130 chakra INNAN sista bossen. Och utan att ha köpt Chakra Upgrade som ger +10 chakra.

Det jag tänkt ändra är så att man, istället för +20 chakra från småuppdragen i början, får +10. Och att man får +20 chakra för de två kristallerna i Karakura Castle.

Samma slutsumma på Beginner alltså, men enklare att förklara. Man "börjar med 30, får sen +10 av miniuppdragen, och efter det är det +10 chakra per kristall".

På svårighetsgraderna efter Beginner får man ju färre chakra på varje kristall. På Easy är det 8 chakra per kristall, sen 7, 6, 5, 4 på de kommande svårighetsgraderna. Det här kommer ju göra att man får aningen mindre chakra på svårighetsgraderna som följer. Typ 5 eller nåt.

Det var väl allt. Synpunkter?

Det kommer alltså se ut så här med chakra, INNAN sista boss, UTAN chakra upgrade:

Beginner: 130 chakra
Easy: 112 chakra
Medium: 103 chakra
Hard: 94 chakra
Extreme: 85 chakra
Impossible: 76 chakra

Det har hittills sett ut såhär:

Beginner (130 chakra)
Easy: (114 chakra)
Medium: (106 chakra)
Hard: (98 chakra)
Extreme: (90 chakra)
Impossible: (82 chakra)

Last edited by udon; 01-10-2009 at 02:33 PM. Reason: Skrev lite fel först, fixat.
udon is offline  
Old 01-10-2009, 02:36 PM   #2
Kirisame
Draug

Jag tycker att det låter både bra och dåligt.

Det blir ju bättre i början av spelet på de lättare svårighetsgraderna, mer balanserat. Men sen ju fler gånger man varvar spelet kommer det kanske bli lite jobbigt - med tanke på hur bra special-ninjorna är utan de där 40 statsen att sätta ut.
Då kommer man kanske inte ha chakra för någon hyfsad jounin i början utan får köra med specialarna + start gubbarna eller liknande tills man har tillräckligt med chakra.

Självklart kommer man ju klara det till slut, men om du kommer fixa det där med att man får 5 av varje chakra varannan timme (tror jag det var) så kommer det dröja ganska länge att ens klara de första uppdragen. Vilket kan leda till att folk tröttnar på spelet.
Jag menar nu inte att alla skulle tröttna på det, men jag t.ex. skulle nog det.
Kirisame is offline  
Old 01-10-2009, 02:42 PM   #3
dist
Mr. Low Tai
Moderator

dist's Avatar

#2 Det som är hela meningen, att man ska bli tvungen att utnyttja sin start-geinin och jounin. Det ska som sagt bli svårare.

Men det är inte omöjligt, man kan göra en ganska bra line up på impossible fortfarande.

dist is offline  
Old 01-10-2009, 02:46 PM   #4
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Alltså i början så har man ju väldigt mkt chakra... 40 chakra egentligen.

Special-gubbarna har dåliga grundstats utan sina +40, men deras gains är ju grymma forftarande. Bara att spamma lite world-map och sånt så kommer de upp några levlar, blir bra, och man har heller inte behövt lägga pengar på att köpa dem.

Hastigheten är fortfarande "snabbare" än 9manager, även om det är så sakta som +5 varannan timma eller vad det nu står. Det är dock knappast fastställd, bara nåt jag drog till med för att ha text. Sen ändrade jag ju ganska snabbt så man fick full energi var 20:e minut eftersom vi var så få/ska kunna testa allt i spelet så inget är paj.

Kommer nog bli aningen snabbare än +5 chakra per timma, antagligen så man får fullt av allt efter 1 dygn, har inte tänkt på det så mkt än. Man har ju 2 (+1 med naruto) energi-mätare att leka med nu, mot 9manager's 1.

Sen är det ju meningen att det ska vara SVÅRT att klämma in ninjor på de andra svårighetsgraderna, det är inte meningen att man ska kunna ha de bästa inne ens på Beginner, än mindre på Medium osv. På Impossible kan man inte ens ha hälften av sina forbidden ninjor inne tror jag?

Skillnaden mot tidigare (på Impossible) är nog att man istället för tex Katsuyu-summon får köra Nin-kame för bästa möjliga team. Det gör att man med en lvl 17 Nin-kame behöver ungefär 2 levlar högre på alla sina ninjor för att vara likvärdig en Katsuyu-summon på samma level.
udon is offline  
Old 01-10-2009, 02:57 PM   #5
Kirisame
Draug

#3 Okej, kör fortfarande på medium, så jag vet inte så jätte mycket om Impossible och vad man kan ha inne.

#4 Låter bra med den hastigheten på att få chakra.

/slap på mig själv, nu såhär i efterhand inser jag lite att min kommentar var ganska dum, hehu. Men ja, ja, det blir nog bra oavsett hur du gör ;)
Kirisame is offline  
Old 01-11-2009, 02:56 PM   #6
kinen
Junior Member

kinen's Avatar

Det låter lite jobbigt tycker jag, annars är spelet skitbra :D
kinen is offline  
Old 01-12-2009, 06:15 PM   #7
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Jag anser nästan att det är för mycket chakra ibland. Ta medium som ett exempel, eftersom jag spelar där just nu:
För 103 chakra kan jag ha:
G1 = Specialgenin
G2 = Specialgenin
G3 = Specialgenin
J1 = Startjounin
J2 = Pein
K1 = Shodai/Nidaime (1800)

Dock blir det så 102 chakra så man inte kan ha någon summon, men det känns ändå som väldigt bra ninjor för att spela på medium...
5urv1v3R is offline  
Old 01-12-2009, 06:20 PM   #8
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Tycker själv också att det ändå låter som man har ganska mycket chakra, eftersom man ändå har rätt billiga special-gubbar. Men... så fort jag nämnt chakra-sänkning har jag mötts av ">_<" och liknande respons av dom som spelar där. Vet inte om det enbart är gnäll eller om det är befogat men... Det ska ju vara SVÅRT. Ta längre tid än svårighetsgraden innan.

Men man vill nog ha en bra summon tror jag nog... tänkte på din lineup utan summon :P
udon is offline  
Old 01-12-2009, 08:28 PM   #9
Koffe95
Senior Member

Koffe95's Avatar

Bra att det blir svårare att klara det:D

Har en fråga bara... Jag kör på easy nu, och jag har 114 chakra istället för 112. Kommer dt att ändras eller kommer jag ha 114 hela denna "rundan"?
Koffe95 is offline  
Old 01-12-2009, 09:22 PM   #10
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Du kommer inte få mindre i chakra än vad du redan har under den nuvarande rundan. Möjligt att du får lite extra eftersom jag ju flyttar så man får dubbelt upp vid Karakura Castle istället för innan Water Country.
udon is offline  
Old 01-14-2009, 10:41 AM   #11
Vermaz
Junior Member

Jag startade om ganska nyligen och det står att man får -80 chakra när man väljer impossible. Det stämmer inte riktigt med din tabell där uppe. Så jag antar att du kar skrivit fel där då? I början när man väljer svårighetsgrad alltså :P
Vermaz is offline  
Old 01-14-2009, 12:09 PM   #12
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Beskrivningen av svårighetsgraderna stämmer inte alls längre. Fixar dom när jag väl bestämt mig.
udon is offline  
Old 01-22-2009, 05:30 AM   #13
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Har du lagt in chakraändringarna än, eller det är originalchakran som ligger kvar?
5urv1v3R is offline  
Old 01-22-2009, 11:42 AM   #14
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

La in för nån vecka sen. Mer uppdateringar här: http://www.ninjamanager.net/showthread.php?t=10
udon is offline  
Old 01-22-2009, 11:49 AM   #15
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Men är det den chakran som står på förstasidan? För isf fungerar de nog inte riktigt... jag har 116 chakra, kör på medium, är på Akatsuki Temple och har uppgraderingen. Dock skulle det ju bara bli max 113 med uppgraderingen.
5urv1v3R is offline  
Old 01-22-2009, 01:25 PM   #16
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Kanske du faller i samma kategori som koffe95 på förra sidan:

Quote:
Du kommer inte få mindre i chakra än vad du redan har under den nuvarande rundan. Möjligt att du får lite extra eftersom jag ju flyttar så man får dubbelt upp vid Karakura Castle istället för innan Water Country.
Så om du redan hade börjat spela och kommit en bit kanske det blev lite annorlunda.
udon is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules