NinjaManager Forums

Thread Tools Display Modes
Old 01-19-2009, 09:46 AM   #1
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Default Botar för introduktionsuppdragen

Tidigare hade vi ju introduktionsuppdrag i början av spelet, men pga att vi är ganska få spelare nu i betan så togs dem bort, så när som på att man endast behöver plocka 1 Neo Sound win.

Brukar ju ha en "bot" inne, Instafail (auto accept), som man enkelt vinner mot, men funderar på att lägga in en "bot" för varje by, som i princip enbart ska bestå av en låglevlad jounin eller nåt sånt från just den byn. Typ som en ninja som vaktar byn. Kommer inte funka särskilt bra för att expa emot, det är ju meningen att man ska leta upp motståndare att anfalla, och man kommer inte kunna möta botarna i arenan eftersom de aldrig är online.

Vitsen med dem är väl att de ändå ska gå att möta i Sneak Attack mode samt Defend Village. Då är man ju inte beroende av att det finns rätt spelare online för att kunna slutföra introduktionsuppdragen (som egentligen är i stil med 5 vinster mot varje by i battle arena, följt av 3 sneak attack wins mot varje by, följt av 10 defend village wins). Så då kan man ju ha dessa uppdrag som inlärningsuppdrag utan att det blir jobbigt att hitta motståndare, i värsta fall får man vända sig mot by-vakten som man ju vinner mot, men som ger lite kass exp (han levlar inte upp).

Ska väl fungera bra?
udon is offline  
Old 01-19-2009, 07:44 PM   #2
Kirisame
Draug

Jag tycker att det låter bra.
Kirisame is offline  
Old 01-20-2009, 01:20 PM   #3
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Just idéen är ju fin och jag tycker att den är bra, om jag har fattat det hela rätt alltså. Det enda jag ser som ett problem här är intro-uppdragen. Eller rättare sagt: 10 defend village wins. Det känns som det kan bli ett problem, för som det är nu har jag fortfarande inte mött på en enda motståndare när jag försvarat min by. Fast nu när jag läste igen, är det meningen att Botarna skall göra egna sneak attacks mot byarna?
5urv1v3R is offline  
Old 01-20-2009, 02:30 PM   #4
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Ja, alltså bottarna kommer stå i Defend-listorna 24/7, lägger ju in särskilda "regler" så dem inte behöver sneak attacka för att stå med, som för andra spelare.

Det är ju helt enkelt 5 lag, ett för varje by, som aldrig loggar in. Men som jag ser till att dom står med i listorna för Sneak Attack och Defend Village.

Förhoppningsvis används Defend Village mer sen (och Sneak attack). Men just nu känns det ju som man kan wastea all energi lite snabbt på world map för man får ändå nytt nästan direkt när man är klar...
udon is offline  
Old 01-29-2009, 12:05 AM   #5
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Visste inte om jag skulle skriva det i en ny tråd, men det är ju rätt relevant med det här så jag skriver det här:

Sneak Attack med Team Naruto. En VÄLDIGT nödvändig grej om man vill/ska levla sitt Naruto-lag. Dock uppstår det ett problem där. Om man är, som jag är just nu, bland de lägsta rangerna så är det en ganska stor chans att ingen är inne, vilket innebär att det är helt omöjligt att levla.

Så mitt förslag är ju att lägga in botar där också, för det är ju det enda, förutom om man levlar genom världskartan, sättet att få upp sina ninjor i Team Naruto i level.

Förresten, de vanliga botarna fungerar skitbra. Gillar både dem och intro-uppdragen!

Last edited by 5urv1v3R; 01-29-2009 at 12:06 AM. Reason: Feedback
5urv1v3R is offline  
Old 01-29-2009, 09:04 AM   #6
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Blir bra i den här tråden.

Jo, det är tunnt med folk just nu. Särskilt eftersom man (nog?) är begränsad till att möta folk på sin egen nivå. Alla tar sig förbi början så snabbt nu så det är inga online.

Men tjänar man egentligen inte mer exp på att slåss på världskartan bara? Det är ju lvl 1-ninja man möter i botarna, inte tänkt för att få exp, bara wins. Det lär ju ge mer exp att möta nån fiende på World map för 6 energi, än en lvl1-gubbe för 10 energi.
udon is offline  
Old 01-31-2009, 05:12 PM   #7
5urv1v3R
Founder of The Amigos!

5urv1v3R's Avatar

Kom på ett nytt förslag:
Kan man inte skippa begränsningen så att man kan möta folk från alla ranger?
Old 02-02-2009, 06:01 PM   #8
udon
Catpain
Admin

udon's Avatar

Quote:
Originally Posted by 5urv1v3R View Post
Kom på ett nytt förslag:
Kan man inte skippa begränsningen så att man kan möta folk från alla ranger?
Med team naruto eller båda?

Jag tror iaf det är nåt jag väntar med tills spelet är live och flera är online.
udon is offline  

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules